* * *

Doprovodné akce

* * *

VÝSTAVA ROBOTŮ       VÝSTAVA OBRAZŮ       FUTURE BAR       VIRTUÁLNÍ REALITA       STANLEY POVODA      TERMINÁTOR      AKIRA      FANTASTIKA      POČÍTAČOVÉ HRY      KEEN VR

Naší ambicí není jen přinášet každý rok zajímavé sci-fi filmy. Z festivalu Future Gate chceme vytvořit prostor, kde se zároveň dozvíte něco nového ze světa moderních technologií, vesmírného bádání i pozemských radostí.

Na všechny doprovodné akce je vstup zdarma.

 

VÝSTAVA ROBOTŮ

T-800, R2D2 či Číslo 5, to jsou všechno roboti, které si pamatuje každý fanoušek chodících plechovek, byť smrtících! Karel Čapek vymyslel slovo robot, které se celosvětově uchytilo. Je tedy možné, že v ČR má robotická scéna rovněž své hvězdy? Ano, má! Kapela robotů Stanleyho „Robotman“ Povody vznikla již v 60. letech a už tehdy to uměla pořádně rozjet! V rámci celého festivalu máte možnost se přijít podívat na tuto originální hudební robotí kapelu, která bude vystavena ve foyer kina! Nástroje si sice zapomněli doma, ale rádi se Vámi vyfotí! Výstava bude doplněna o originální kousky robotů od umělců AlienJedna a Psy.cho´s Nest.

Stanley “Robotman” Povoda
vynálezce působící v Čechách, na Slovensku i ve Spojených státech, vyrábí své roboty od 60.let. Prvního robota se mu povedlo zkonstruovat již v patnácti letech. Bylo to v době brigády ve sběrných surovinách, kde našel knihu od Karla Čapka R.U.R. a kdy zároveň běžel v Československé televizi seriál Robot Emil. Vystudoval prestižní obor Master of Science in Electronic Engineering na University of New York. V době podání žádosti o podnikatelskou licenci v USA nebyli v seznamu živností „konstruktéři robotů“, Stanley tak vlastní licenci „bez přiřazení“ s dovětkem „staví roboty“.
Jeho současná tvorba vzniká z odpadu, který lidé vyhodí nebo odvezou do sběrného dvora. Zachraňuje cenné kousky, a zpracováním jim dává novou formu, nový život. Své roboty staví i pro různé výzkumné instituce, např. Smithsonian Institution. Pro tuto světoznámou organizaci vyrobil robota zkoumajícího podmořský život. K jeho dalším výtvorům patří také robot, který byl vyslán do Černobylu. Dlouho působil v pražském uměleckém prostoru Trafačka, kde byla možnost vidět jeho tvorbu na rozsáhlé výstavě.

Alienjedna

Člen uskupení www.cybernetic.cz
Mediátor mezi hmotou a energií.
Obdivovatel minulosti, která se ještě nenastala.

 

Psy.cho´s Nest
Hravý řemeslník mnoha tváří podílející se na tvorbě dekorací pro film Drsný Spasitel. Je součástí uměleckého seskupení WizArts a jeho fantazii se meze nekladou, aneb od maket zbraní a šperků, až po celé kostýmy či budovy.

 

VÝSTAVA OBRAZŮ

Roboti v robotě
je výstava děl Jonáše Ledeckého, Jana Štěpánka, Matyáše Namaie a Martina Pospíšila. Výstava obsahuje výběr ilustrací Jana Štěpánka, které se objevily na obálkách klasických děl české i zahraniční sci-fi literatury.
Jonáš Ledecký, Martin Pospíšil a Matyáš Namai představují ilustrace, které vznikly v rámci propagace mistryně světa a vítězky Světového poháru ve snowboardingu Ester Ledecké. Dále přinášejí nová díla, která připravili přímo pro Future Gate festival.

Jonáš Ledecký
1993, Praha
Ilustrátor, malíř a hudebník a grafik.
Zakladatel studia Ice Colours, se zaměřením na tvorbu komiksů a grafický design.
Spoluautor komiksu Karel IV. Pán Světa. Autor komiksových stripů Kiwi.
V roce 2014 se konala jeho první prodejní výstava obrazů. Výstava s názvem Vivid Girls byla během prvních dvou týdnů vyprodána. Výstava se přesouvala do Smetanova domu v Litomyšli a poté do galerie Andyho Hryce v Bratislavě.

Martin Pospíšil
1993, Hořovice (taková malá ves napůl cesty z Prahy do Plzně)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vystudoval střední školu se zaměřením na grafický a obalový design v Plzni a v Praze. Od ukončení studia se věnuje reklamě a designu. Od léta 2015 je součástí studia Ice Colours.
Významně se podílel na komiksu Karel IV. Pán Světa.

Matyáš Namai
1993, Praha
Vizionář. Arbiter elegantiarum. Sváteční nihilista. Fotosyntéza. Tento mladý výtvarník má slovník. Absolvovaná střední grafická škola a kopa pokreslených sešitů na matematiku udala této existenci kariéru tabletového otroka, kreslíře a grafika, který svádí sisyfovský boj na pracovním trhu. Je hrdým autorem tří vtipů, které nedávají žádný smysl a které již úspěšně zapomněl. Spoluautor komiksu Karel IV. Pán Světa.

Jan Štěpánek
Narozen 1948 v Praze.
Komiksové adaptace děl našich i světových autorů, ilustrace (kmenový autor XB-1 a Pevnost), učebnice, počítačová hra, plakáty, kreslený humor, obaly CD a další.

 

FUTURE BAR

/BIO OKO/
Věříte, že bar v podobě, v které ho známe dnes, přežije dalších sto let nebo zastáváte názor, že pokrok je nevyhnutelný a “drinky” nám budou připravovat androidi s pokročilými chemickými sensory dle toho, zda jej chceme pít, jíst, inhalovat či absorbovat kůží? Věříte spolu s námi, že klasické koktejly jsou nesmrtelné, ale zvolit si občas jinou cestu či formu je prospěšné a hlavně zábavné? Vaši pravdu si rádi vyslechneme na Future Baru…

 

VIRTUÁLNÍ REALITA

23.2., 24.2., 26.2.2017 Bio Oko /Praha/
Máte chuť zkoumat podmořské dno, zhostit se role rytíře Jedi, odrazit mimozemskou invazi nebo jen probudit v sobě umělce a malovat světelným štětcem? Máte tu možnost! V termínech 23.2., 24.2. a 26.2. bude ve foyer kina Bio Oko k dispozici návštěvníkům festivalu instalace virtuální reality od KEEN VR.
(Instalace bude zpřístupněna dle časových možností – v průběhu dne v rámci programu festivalu či po filmu)

 

PŘEDNÁŠKY A BESEDY

TALKS AND DISCUSSIONS ONLY IN CZECH LANGUAGE

 

STANLEY „ROBOTMAN“ POVODA: O ROBOTECH /přednáška/

26.2.2017 19:15 Bio Oko /Praha/
Prvního robota stvořil v patnácti letech po přečtení knihy Karla Čapka R.U.R. Do dnešního dne jich má na kontě přes jeden tisíc! Roboty vytváří ze starých cedníků, vysavačů a dalšího nepotřebného „harampádí“. Co všechno jeho roboti umí, kterého z nich si nejvíc cení a jak se daří „Wédéčku“, to vše zjistíme na besedě s pánem robotů.

 

TERMINÁTOR /beseda po filmu/

24.2.2017 22:30 Bio Oko /Praha/ a 2.3.2017 22:30 Kino Art /Brno/
Festival Future Gate si klade za cíl nejen promítat klasická díla žánru sci-fi, ale také je uvádět do patřičného kulturního kontextu. Pro diskuzi přijali účast hosté z nejpovolanějších. V Praze se představí nesmlouvavý filmový kritik Kamil Fila a s ním též vynikající filmový teoretik Radomír D. Kokeš. V Brně pak scifista Marek Slovák a kurátorka Národního filmového archivu Marie Barešová.
Rozeberou film Terminátor, který stvořil hned dvě legendy: Jamese Camerona a T-800, kyborg zabiják s rakouským přízvukem a hláškou „Já se vrátím“.

Kamil Fila
Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury na Masarykově univerzitě v Brně. O filmové sci-fi sérii „Matrix“ napsal jednu z ročníkových prací na katedře a o několik let později redigoval a doslovem doplnil knihu „Matrix“ od amerického kritika Joshuy Clovera. Od roku 2000 publikoval v různých studentských periodicích, poté působil v několika internetových časopisech (Inzine, Filmpub, Filmweb, Moviezone, Renaultrevue) a přispíval do několika alternativních kulturních občasníků (Živel, Tamto, Film a doba). Mezi lety 2003 – 2008 byl externistou filmového měsíčníku Cinema, 2005 – 2010 pak redaktorem časopisu Cinepur. V roce 2008 nastoupil do redakce deníku Aktuálně.cz a 2012 přestoupil do redakce týdeníku Respekt. Za rok 2012 obdržel cenu „Novinářská křepelka“. V únoru 2016 spustil vlastní filmový web „Ještě větší kritik, než jsme doufali“…
www.jestevetsikritik.cz

Radomír D. Kokeš
Pracuje jako odborný asistent Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU v Brně. Zkoumá dějiny stylu a vyprávění v české kinematografii, zákonitosti výstavby hollywoodských filmů, povahu seriálových fikčních světů a dějiny neoformalistické poetiky. Předsedá Brněnskému naratologickému kroužku, spravuje své stránky RDK a píše blog Douglasovy poznámky. Po „Rozboru filmu“ (2015) mu nedávno vyšla kniha „Světy na pokračování“ (2016), která se věnuje podobám, možnostem a rolím vyprávění v televizních seriálech.
douglaskokes.blogspot.cz

Marek Slovák
Mgr. Marek Slovák (1988) získal bakalářský titul z Teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury na Masarykově univerzitě v Brně, magisterský z Filmových a Mediálních studií na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ve své diplomové práci, za kterou obdržel Cenu rektora (2. místo), se věnoval problematice transmediálního vyprávění na příkladu dvou kultovních sci-fi franšíz (Matrix, Star Trek). Přispíval aktualitami do Cinepuru, publikoval a publikuje na několika filmových serverech (dříve například IndieFilm anebo MovieScreen, v současnosti FilmServer). Přispěl analytickou kapitolou o českém historickém filmu do knihy Film a dějiny: Postkomunismus. Byl redaktorem rádia UP AIR a zajišťoval úvody pro artové projekce Premiere Cinemas a Pastiche Filmz, dříve pro Cinema Mundi.

Marie Barešová
Marie Barešová (1984) je filmová historička, kurátorka Oddělení orální historie NFA a předsedkyně Společnosti pro queer paměť. Zabývá se kinematografiemi ex-jugoslávských zemí a její divácké zájmy vedou od austenovských adaptací až k akčnímu filmu.

 

AKIRA /beseda po filmu/

25.2.2017 19:30 Bio Oko /Praha/ a 3.2.2017 22:30 Kino Art /Brno/
Od prvního ročníku uvádíme legendární japonské animované sci-fi filmy. Máme obrovskou radost, že letos můžeme představit jedno z nejlepší cyberpunkových anime všech dob. V Neo-Tokyu se zrodila legenda, která zvedla novou vlnu popularity manga v Evropě a USA. O filmu Akira přijdou v Praze diskutovat dramaturg Letní filmové školy a festivalu Otrlého diváka Jiří Flígl a znalkyně japonských komiksů Anna Křivánková. V Brně se představí Honza „hintzu“ Horgoš s tématem Na hraně lidskosti japonskýma očima.

Jiří Flígl
Spoluzaložil a přispíval na web o asijských filmech Rejže.cz. Jeho články o kinematografii a videohrách vychází v Cinepuru a A2, v dřívějších letech se objevovaly také v E15 či na Aktuálně.cz. Přispěl filmově zaměřenou statí do knihy Made in Japan: Eseje o současné japonské popkultuře. Působí jako programový dramaturg na Festivalu otrlého diváka a na Letní Filmové škole, v minulosti se podílel také na Filmasii, Febiofestu či Fresh Film Festu. Momentálně působí jako dramaturg převzatých pořadů v České televizi.

Anna Křivánková
Japanoložka, publicistka a překladatelka. Věnuje se především japonské moderní společnosti a populární kultuře, na toto téma publikuje mj. v A2 a Lidových novinách, či v časopisech Cinepur a Host. Rovněž je spoluautorkou knihy Made in Japan: Eseje o současné japonské popkultuře. Působí jako překladatelka současné japonské beletrie (např. románů Jasutaky Cucuie, Nacuo Kirino či Takašiho Hiraideho) a především japonského komiksu (série Death Note, Bleach, Útok titánů, Gunsmith Cats, Ghost in the Shell atd.). V letech 2009-2015 vedla na FF UK přednáškový cyklus Japonský komiks.

Honza „hintzu“ Horgoš
Organizátor Animefestu, překladatel a potměšilá sviňucha. Pozorováním československé komunity se baví posledních dvacet let, japonskou kreslenou tvorbou ještě o něco déle.
Překonávání možností našich tělesných schránek se v západní kinematografii vrací do popředí zájmu. V té japonské jde ale dlouhodobě o jedno z témat, která pravidelně sklízejí slušná hodnocení a rozpoutávají debaty fanoušků po celém světě. Pojďme se společně podívat na některé ze směrů, kterými se dle japonských autorů může ubírat naše budoucnost.
www.animefest.cz

 

FANTASTIKA – ZA HRANICÍ FANTAZIE /přednáška/

4.3.2017 19:15 Kino Art /Brno/
Je pro vás svět fantastiky velkou neznámou? Přijďte se seznámit s žánry a jejich odnožemi na přednášku českých spisovatelek Terezy Matouškové a Petry Slovákové. Zjistíte, jakou klasiku byste rozhodně neměli minout a dostanete nemálo tipů na přelomová či zajímavá díla. Dozvíte se to nejdůležitější z historie žánrů a jejich vývoj do dnešní podoby. Poznáte, kde začíná věda a končí fikce…

Tereza Matoušková je úspěšná autorka mladé generace. Vytvořila dark fantasy svět Podmoří, ve kterém se odehrává děj všech jejích knih. Branou snů, Dnes se neproměňuj, Hladová přání, Vílí kruhy, Dětí vánice. Tereza píše i new weird povídky: Kulička hroznového vína, Dříme na loži z měděných drátů, Pán krys. Text „Kdo se bojí mauší“ byl zfilmován.

Petra Slováková debutovala povídkou Kóma v časopise Pevnost. Jejími prozaickými prvotinami jsou sbírka povídek Železonoc a jiné podivnosti a soubor dvou kyberpunkových novel Cvrček v krabičce. Je autorkou prvního českého steampunkového románu Démon z East Endu (první díl trilogie Ve službách královny). Zaměřuje se na subžánry steampunk, cyberpunk a New weird.

 

MARTIN VAŇO: VLIV SCI-FI NA POČÍTAČOVÉ HRY /přednáška/

18.3.2017 14:00 kavárna U6 /Ostrava – Svět techniky/
Scifi a počítačové hry – to nejde dohromady. Tuhle větu nikdy nikdo neřekl a pokud ano, tak se fatálně mýlil. První video hra vůbec – scifi. Komerčně nejúspěšnější hra – scifi. Hra s největším rozpočtem – scifi. Herní korporace, které proti sobě nasazují tajné agenty v reálném světě – scifi.

Martin “Marťuša” Vaňo
Martin pracuje jako herní designér a producent ve společnosti Mindmaze, která vytváří živé únikové hry v Praze. Dlouhá léta designoval počítačové hry, a to jak na AAA hrách, tak na hrách mobilních. Martin rovněž učí herní design na univerzitě v Plzni. Miluje scifi.

 

KEEN VR

je centrum virtuální reality v Praze, které patří mezi první VR zábavná centra v Evropě vůbec. Keen VR bylo otevřeno v roce 2016 pod záštitou úspěšného herního vývojářského studia Keen Software House. VR, nebo virtuální realita, je simulované 3D prostředí, ve kterém se účastník nachází a pomocí speciálních brýlí a ovladačů ho i ovlivňuje. Nechte se u nás pohltit nejmodernějšími technologiemi, ponořte se do zcela nového světa zážitků a zapomeňte, že se nacházíte v místnosti s headsetem. Ať už jste hráč nebo ne, mladší nebo starší, v Keen VR si každý najde to své díky široké nabídce programů a her včetně zkušeného personálu, který je Vám vždy po ruce.
www.keen-vr.com

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *