Kyberpunk: Vrchol žánru
Přijměte naše pozvání ke třetí části dokumentární minisérie, která vás opět zavede do futuristického prostředí kyberpunku, tedy světa dystopické společnosti s technologickými a vědeckými vymoženostmi, jako je umělá inteligence nebo kybernetika. Tentokrát se zapojíme do kyberprostoru prostřednictvím hackerské kultury a samozřejmě internetu, který v 90. letech začal náš svět výrazně měnit a propojovat informační superdálnicí. Stejně tak jsme se začali více poohlížet po virtuální realitě. Na svět kyberpunku se jako v minulých dílech opět podíváme prostřednictvím románů, filozofických děl, komiksů, filmů, počítačových her nebo televize. Vzpomínáte si například na filmy Síť (1995), Smrtihlav (1998) nebo Johnny Mnemonic (1995)? Dostala se vám do rukou kniha Snow Crash (1992) amerického spisovatele Neala Stephensona nebo kniha Virtual Light (1993) od Williama Gibsona? Nebo jste se spíše stali hráči úspěšné počítačové hry z roku 1994 s názvem System Shock? Tak nebo tak, v každém případě nesmíme zapomenout na veleúspěšný filmový snímek, který výrazně a navíc globálně změnil náš pohled na podstatu samotné reality – Matrix (1999).