workshop s Kurtem van der Baschem

KURT VAN DER BASCH: Storyboard
Praha Galerie Lucerna 3. 3. 8:00
registrace e-mailem na hello@futuregate.cz

Jste animátor, ilustrátor, storyboardista a nadšenec do filmu? Právě pro vás je určen workshop velmi úspěšného storyboardisty Kurta van der Basche. Že neznáte jeho jméno? A co filmy “Hvězdné války: Poslední z Jediů”, “Jupiter vychází”, “Jurský svět: Zánik říše”, “Assassin’s Creed”? Na těchto všech blockbusterech a mnohých dalších skvělých filmech Kurt pracoval. A na Future Gate máte příležitost zúčastnit se jeho workshopu a přiučit se, jak se storyboardy dělají v první lize.

Důležité informace
– Workshop proběhne v neděli 3. března od 8:00 do 12:30.
– Kapacita je omezena pro 15 osob.
– Pro koho je workshop určen: zájemce by měl mít zájem o film a být ilustrátorem anebo animátorem. Zkušenosti nejsou potřeba. Můžete být studentem anebo se pouze věnovat tématu ve svém volném čase.
– Na workshop je potřeba se registrovat, emailem na adresu: hello@futuregate.cz
– Vstupné: není, ale je potřeba mít zakoupenou vstupenku na film KOVBOJ BEBOP, který po workshopu následuje. Tedy workshop je sice “zdarma”, ale musíte mít zakoupenou vstupenku na Kovboje Bebopa a předem se registrovat.
Co si přinést: vlastní notebook s nainstalovanou aplikací, ve které budou schopni vytvořit storyboard
– Grafický tablet vám bude zapůjčen zdarma díky partnerovi festivalu Wacom 🙂 pokud máte vlastní grafický tablet, můžete si ho přinést a používat.
– Workshop bude probíhat v anglickém jazyce.

Zlouni z vesmíru: přidáváme projekci do Prahy i Brna

Sami jste si o to řekli. Máte to mít 🙂 Pro velký zájem přidáváme v Praze i Brně projekci filmu ZLOUNI Z VESMÍRU. Připravte se na šílenou komedii s přiznanými neumětelskými efekty, humorem ostrým jako břitva a scénami často těžce za hranou vkusu běžného diváka. Více o filmu zde.

Projekce filmu ZLOUNI Z VESMÍRU
Praha Lucerna 2.3. 20:30
Praha Lucerna 3.3. 20:15
Brno NoArt 10.3. 18:00

.

Festivalová brožura online

Nyní si už můžete stáhnout festivalovou brožur. Najdete v ní celý filmový program, doprovodný program, informace o hostech a spoustu dalšího užitečného. Ke stažení zde.

Recenze ALITA: Bojový anděl

Obrácený Ghost in the Shell pro teenagery? Alita: Bojový Anděl zábavně kloubí Cameronovy zkušenosti a Rodriguezovu hravost

Do českých kin vstupuje filmová adaptace prvních třech dílů japonské manga série Gunnm, Alita: Bojový anděl. Scénář sci-fi matadora Jamese Camerona režíruje Robert Rodriguez a vypráví tak příběh kyberteenagerky s nadlisdkou silou a válečnickou minulostí.

Je rok 2563 a svět budoucnosti není ideálním místem k životu. Ti, kteří přežili tzv. Zánik, teď obývají nevlídné Železné město, nad nímž se elitářsky vznáší ráj pro lepší lidi, metropole Salem. V tom všem funguje kyberdoktor Ido (Christoph Waltz), který ve volném čase prolézá skládky a hledá součástky, aby opravoval kyborgy, kteří jsou běžnou součástí společnosti. Při jedné takové pochůzce najde unikát; krásnou kyberdívku Alitu (Rosa Salazar) se srdcem teenagerky. Ido jí vrátí život, ale nikoliv paměť a začlení ji do svého života takřka otcovsky. Pak se ale společně dostanou do životu nebezpečné situace, během níž se vydere na povrch nadlidská síla a výjimečné bojové schopnosti, které v křehké okaté dívčině dosud jen tiše dřímaly.

James Cameron se na deset let odmlčel a nyní se vrací na plátna kin. Než ale uvidíme další díly jeho avatařího veledíla, servíruje nám adaptaci japonské manga série Gunnm, v USA známé pod názvem Battle Angel Alita. Scénář vytvořil už v roce 2015, kdy ho ke zrežírování nabídl kolegovi Robertu Rodriguez. Zatímco Cameron dal světu Vetřelce, Terminátora a Titanic, nákladné mainstreamové velkofilmy, Rodriguez je hračička, který proslul dětskými kousky a bizarními pokusy s Quentinem Tarantinem. Zdánlivě nesourodá dvojice vytvořila počin, který nabízí očím znalce obou tvůrců jasný vyvážený mix kvalitně odvedeného řemesla a experimentátorské rozšafnosti. Bohužel, to vše v mezích přístupnost. Nejen, že film je mládeži povolen, on je jí i přímo určen. Tím pádem, dorostenci prominou, obsahuje řadu žánrových i věku dospívání odpovídajících životních klišé. Většina z nich je ovšem elegantně zvládnutá. Každou výtku tu vyvažuje nějaké „ale“.

Příběh je slabší, ale nenáročně zábavný, což navzdory obecnému přesvědčení není špatně. Odehrává se v neexistujícím, přesto uvěřitelném prostředí, které je trochu přeplácané, ale vizuálně podmanivé. Vedlejší postavy tak trochu postrádají vývoj, ale zas je tu Christoph Waltz a jeho herecký standard, který je ve srovnání s jinými nadprůměrem. Hlavní hrdinka je trochu otravná, bláznivě zamilovaná, řeší body issues, vztah k rodičovské postavě a vlastní identitu, je tak ale perfektně autentická pro cílovou skupinu filmu. Chtít po jakémkoliv novém sci-fi určeném mladšímu publiku revoluci je naivní. Uzvědomme si taktéž, že předloha pochází ze začátku 90. let a tvůrci se jí poměrně věrně drželi.

Pokud bychom chtěli srovnávat, nabízí se vzpomínka na loňský Spielbergův Ready Player One, který přinesl podobné vizuální porno, ale ještě jednodušší příběh a bavil hlavně bonusem v podobě obrovského počtu popkulturních odkazů. Na mysli stane taky označení Ality za „převrácený Ghost in the Shell pro puberťáky“. Dva roky stará hraná verze „předlohy“ Matrixu se nicméně brala hrozně vážně. Původní mezinárodně kultovní dílo slutečně řeší zásadní etické problémy, jeho americká filmová adaptace ale vše zásadní ve finále jen nakousla, a i to totálně přehlušila rasisistickým skandálem a digitálním nahým tělem Scarlett Johansson. Alita: Bojový Anděl se do většího moralizování ani filozofování nepouští a právě to ji dělá divácky snesitelnější. Sympatická oddechovka na zimní víkendové odpoledne.

Soutěž s Wacomem

Chcete vyhrát super ceny od špičkového výrobce grafických tabletů Wacom? A zároveň chcete, aby vaše práce byla vystavena v Galerii Lucerna? Tak to se přihlašte do naší festivalové soutěže určené všem kreslířům. Zadání je jednoduché: pošlete nám do 27.února 2019 vaši originální kresbu na zadané téma týkající se životního prostředí. Všechny zaslané kresby vytiskneme a vystavíme během pražské části festivalu Future Gate v Galerii Lucerna od 2. do 3. března. Tříčlenná odborná porota složená ze slavného storyboardisty Kurta van der Basche a zástupců Wacomu a Future Gate vybere a ocení 3 nejlepší kresby. Čtvrtého výherce vybere veřejnost. Přihlásit se a vyhrát může každý. Podrobné info níže.

 

 

 

 

 

 

 

ZADÁNÍ SOUTĚŽE
Pošlete nám emailem na adresu: hello@futuregate.cz do 27.února 2019 vaše originální autorské zpracování tématu: příroda v Praze v roce 2120. Kresba může být provedena libovolnou výtvarnou technikou, kreativnímu přístupu se meze nekladou.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Kresbu nám dodejte ve formátu PDF velikost A4, rozlišení 300dpi.

SOUTĚŽ
Všechny dodané kresby budou vytištěny na papír A4 a vystaveny během festivalu v Galerii Lucerna v termínu 2.-3. března 2019. Galerie bude volně přístupná od 13:00 do 18:00. Z doručených kreseb budou 3 nejlepší vybrány a oceněny dárky od společnosti Wacom. Výherce zvolí tříčlenná odborná porota složená z Kurta van der Basche a zástupců Wacomu a festivalu Future Gate. Oznámení výherců proběhne na Facebooku a zde na webu. Výherci budou informování emailem. Čtvrtého výherce určí veřejnost prostřednictvím hlasování na Facebooku z předvybraných kreseb: idborná porota vybere z došlých kreseb 10 nejzajímavějších, které do tohoto hlasování postoupí. Kresba s nejvyšším počtem “lajků” bude oceněna.

CENY
Odborná porota, 3 výherci:
1.: Cintiq 16
2.: Intuos M Bluetooth Black
3.: Intuos S Bluetooth

Hlasování veřejnosti, 1 výherce:
1. Intuos Pro M

PODMÍNKY ÚČASTI

Každý se může zúčastnit jen jednou. Tedy může poslat jen jednu svou práci. Je možné poslat pouze své originálně vytvořené dílo.

DŮLEŽITÉ
Pořadatel si vyhrazuje právo vyřadit soutěžícího, který poruší některé z pravidel soutěže. Především pokud do soutěže přihlásí jiné než své autorské dílo (kresbu).
Kresby nesmí mít rasistický ani sexistický motiv. Dílo musí splňovat běžné normy slušného chování a zvyků.
Pořadatel si vyhrazuje právo bez důvodu soutěž kdykoliv zrušit či změnit pravidla.

Pro jakékoliv dotazy se prosím napište: hello@futuregate.cz

Norman Lovett v Praze

Hvězda Červeného trpaslíku Norman Lovett aka Holly přijíždí do Prahy!

2. března 2019 od 14:00 uvede Norman v pražském kině Lucerna v rámci festivalu Future Gate maraton první série legendárního sitcomu Červený trpaslík, odkud je českému publiku dobře známý, jako Holly. Po projekci s ním proběhne v kinosále exkluzivní beseda s prostorem pro divácké otázky všeho druhu (dětskou encyklopedii vesmíru s sebou).

V Kavárně Lucerna proběhne od 18:30 autogramiáda. Zájemci si budou moct nechat podepsat připravenou fotku, která je zahrnuta v ceně vstupenky. Fotografie budou divákům předány při vstupu do kinosálu. Upozorňujeme, že bude možné nechat si podepsat pouze tuto jednu festivalem dodanou fotografii. Fotografování s Normanem nebude z kapacitních důvodů v oficiální části programu možné.

PROGRAM AKCE

2. března 2019 Kino Lucerna
14:00 úvodní slovo v kině
14:15 začátek projekce maratonu 1. série Červeného trpaslíka
17:15 konec maratonu
17:15 začátek diskuze (v kině, délka cca 75 min.)
18:30 konec programu v kině
18:45 začátek autogramiády v Kavárně Lucerna
20:30 projekce Zlouni z vesmíru v malém sálu Kina Lucerna, úvodní slovo Norman Lovett

 

VSTUPENKY V PRODEJI ZDE.

Následující den má Norman Lovett svoji skvěle sarkastickou stand up show v Kině Světozor. Vstupné v prodeji zde.

Praktické informace
– promítat se bude česká verze z DVD
– beseda s hercem proběhne pouze v anglickém jazyce, nebude se překládat do českého jazyka
– v prodeji je pouze jeden druh vstupenek
– místa v kinosále jsou neadresná. Kdo dřív přijde, lépe sedí.
– pokud budete chtít od Normana podepsat něco svého, přineste nám to na festivalový stánek umístěný v kavárně Lucerna předem a my ho požádáme o podpis mimo nabitý termín konání této akce. Později si budete moci vše vyzvednout na pokladně kina Lucerna.

Pokud máte otázky, zajímá vás víc, napište nám, prosím: hello@futuregate.cz

 

NORMAN LOVETT 

stand up komik a herec v seriálu Červený trpaslík a filmu Zlouni z vesmíru
Norman Lovett se narodil v roce 1946 ve Windsdoru v Anglii. V televizi se poprvé objevil v roce 1984 v epizodě seriálu Mladí v partě. Své komediální dovednosti uplatnil jako stand up komik ve sdružení Comedy Store.
Nesmazatelně se do myslí fanoušků na celém světě zapsal v roli Hollyho v seriálu Červený trpaslík. Po Červeném trpaslíku měl Norman vlastní seriál na BBC s názvem “Já, Lovett”, ve kterém hrál výstředního vynálezce, a objevil se také v show Billa Baileyho, “Je to Bill Bailey?”.
Na Future Gate v Praze Norman uvede maraton první série Červeného trpaslíka a svůj další sci-fi počin Zlouni z vesmíru.

Vstupenky

Vstupenky na festivalové filmy budou v prodeji nejpozději od 4.2.2019
Pro Prahu budou připraveny rovněž výhodné akreditace. Tyto akreditace ale nebudou platit na závěrečný koncert Pražského filmového orchestru.
Vstupenky na koncert Pražského filmového orchestru v Praze a Brně se prodávají samostatně už nyní zde.

recenze: smrtelné stroje

Smrtelné stroje jsou oddechovkou mezi honbou za dárky. Milovníkům žánru nabídnou jen stokrát viděné

Postapokalyptický svět třetího tisíciletí. Západní velkoměsta brázdí zpustošenou Zemi a kvůli zdrojům a lidské síle loví města menší. V tomto setupu se odehrává rodinné drama/hon za pomstou mezi zjizvenou Hester Shaw (Hera Hilmar) a po moci bažícím Thaddeusem Valentinem (Hugo Weaving). Nové dítko Petera Jacksona zní takhle možná slibně, adaptace prvního dílu stejnojmenné knižní série ale bohužel dobrá není.

Pokud potřebujete 128 minut relaxovat v pohodlné sedačce multikina mezi jedním několikahodinovým blokem shánění dárků a druhým několikahodinovým blokem shánění dárků, pak jsou Smrtelné stroje, které jsou v českých kinosálech k vidění od 6. prosince, tou pravou volbou. Pokud s sebou kromě tašek taháte středně odrostlá dítka, je to o to lepší. Vizuálně strhující snímek stojící napůl cesty mezi fantasy a sci-fi je odpočinkovou podívanou, která uspokojí masy. Postapokyliptický svět pohyblivých metropolí z dílny studia Weta Digital je strhující a před zraky běžného diváka schová nejednu tvůrčí botu. Jste-li však příznivcem výše zmíněných žánrů, slabou oponu vypiplaných efektů odhrnete po první třetině, a pak už uvidíte jen jednu až příliš nápadnou podobnost s vaší oblíbenou klasikou za druhou. Nic víc.

Smrtelné stroje jsou projektem tvůrce Pána prstenů Petera Jacksona. Kvůli práci na Hobitovi se vzdal režie, kterou přenechal svému spolupracovníkovi Christianu Riversovi, pro kterého se jedná o samostatný režisérský celovečerní debut. I tak je ale stopa real-life hobita z Nového Zélandu patrná tak, jako by na hlavní štábní židličce seděl on sám. Ostatně si také ke spolupráci přizval scenáristky svého životního díla Fran Walsh a Philippu Boyens. Zatímco při převádění Tolkiena na plátno ale bylo velmi z čeho čerpat, u knih Phillipa Reeva to je zřejmě přesně naopak. Scénář, byť od zkušených autorek, je totiž splácaný z předvídatelných zvratů a typických žánrových klišé.

Tvůrci projektu se nechali slyšet, že nechtějí zůstávat u jednoho snímku a pevně věří, že se jim podaří vytvořit novou ikonickou fantasy sérii. Taková věc právě ale kromě kvalitního scénáře potřebuje taky výrazné hlavní hrdiny. Hester Shaw tak, jak je na stříbrném plátně, nudí k smrti a ani jizva přes půl obličeje, ani rudá šála a ani smutný životní příběh to nevytrhnou. Doslova každý, kdo se ve filmu objeví, je zajímavější než Hester. Vedle ní divák ve druhé půli vezme na milost jejího extrémně otravného parťáka Toma (Robert Sheehan, který od Misfits neposunul svou hereckou rovinu ani o krůček), ze kterého se jak lusknutím prstů stane britská verze Hana Sola.

Ano, pokud v sále na Smrtelných strojích sedí člověk, co usíná pod povlečením s R2-D2 a i do práce nosí repliku Prstenu moci, sledování podobností s klasickými díly se neubrání a je to vlastně to jediné zábavné, co ho přinutí zůstat až do závěrečných titulků. V postavě vůdkyně odbojářů Anny Fang (Jihae) nejde nevidět Morfea, což byl asi, možná, třeba záměr, další analogie se v rámci no spoiler pravidla nesluší prozrazovat. Dá se asi říct, že ve Smrtelných strojích najdete všechno, opravdu všechno, co máte na fantasy a sci-fi rádi. Otázkou je, jestli to potřebujete vidět v tomto novém kabátě.

Autor: Kateřina Horáková